SEO webdesign

Een SEO webdesign is in 2022 essentieel.

Wil je gevonden worden in google? Dan is SEO een essentieel onderdeel van je webdesign.

Een goede site maakt gebruik van SEO

Als je site wil waarbij de SEO belangrijk is, dan heb je een goede site nodig.

Eigenlijk hebben ze elkaar allebei nodig. Geen goede SEO, zonder goede site.

Een SEO site, en dus webdesign, kan ook een betaalbaar webdesign zijn.

Want tegenwoordig is het maken van een SEO site niet moeilijk.

Je kan gratis gebruik maken van WordPress thema’s. Dit alles voor een goedkoop webdesign.

De moeilijkheid, tijd en geld, zit hem natuurlijk in veel en goede content.

Effectief webdesign

Hoe kun je dit effectief doen? In dit artikel bespreken we de manieren waarop organisaties die kloof overbruggen.

Webdesign en SEO zijn tegenwoordig nauw met elkaar verbonden dankzij de goede bruikbaarheid die het biedt aan bezoekers.

SEO kan niet zonder een goede site

Hier zijn 3 redenen waarom het belangrijk is om ervoor te zorgen dat webdesign en SEO op dezelfde pagina staan.

1. Webdesign met SEO zorgt voor branding en zichtbaarheid

Een website moet representatief zijn voor de identiteit van uw bedrijf. Op deze manier kunt u bezoekers ontvangen met een goed ontwerp dat de manier weerspiegelt waarop uw merk zichzelf wil presenteren en vertegenwoordigen in de wereld – waardoor mensen een naadloze ervaring krijgen.

Door een aantrekkelijk website-ontwerp te maken, bent u in staat om de aandacht van uw websitebezoekers te trekken. Dit zal hen helpen opmerken hoe buitengewoon uw bedrijf is en hoe oprecht het is. U kunt ook profiteren van functies zoals afbeeldingen en video’s, waardoor uw site tot leven komt.

De eerste indruk die u afgeeft is cruciaal en zal een langdurig effect hebben op bezoekers. Dit kan echter alleen gebeuren als mensen uw site ook daadwerkelijk bezoeken.

Om goed te scoren in de zoekmachine rankings, moet je eerst goed vindbaar zijn in Google. SEO is hier het sleutelwoord.

Een professionele SEO-geoptimaliseerde website is niet alleen geweldig voor inhoud, maar kan ook de kansen van uw organisatie vergroten om door Google gevonden te worden.

Gebruik van META-TAGS

Het is belangrijk om de juiste metatags in te stellen, zodat uw zoekmachineweergave overeenkomt met uw merk. Denk na over de tone of voice die u aan klanten wilt overbrengen wanneer u beslist wat de metatags zullen zeggen

We combineren onze SEO vaak met wat we zien van andere marketingkanalen. Dit kan een geweldige manier zijn om de juiste doelgroep aan te trekken waarop u zich wilt richten. Een voorbeeld hiervan is door hun merklogo in alle Meta-headlines (titeltags) te gebruiken. Kijk maar eens naar dit voorbeeld van Marktplaats

 

Altijd aanwezige BREADCRUMBS

Uw URL-structuur verschijnt al in de zoekmachine, dus het is belangrijk om deze correct in te stellen. U wilt bijvoorbeeld categorieën en subcategorieën direct onder uw hoofdcategorie hebben. Op deze manier komt uw resultaat in de zoekresultaten van Google!

Gestructureerde gegevens zoals broodkruimels zijn een onderbenut element dat bezoekers waardevolle inzichten over uw merk kan bieden. Onze SEO-scanpagina heeft een breadcrumb.

Je ziet duidelijk dat wij de #scan as a service# aanbieden binnen zoekmachine optimalisatie

Vergeet niet de REVIEWS en meest gestelde vragen

 

Twee andere vormen van gestructureerde gegevens die aan uw inhoud kunnen worden toegevoegd, zijn recensies en veelgestelde vragen. Ze verrijken uw zoekresultaten, waardoor shoppers de informatie kunnen vinden die ze nodig hebben. Hiermee kunt u ook een deel van uw merk vertegenwoordigen in de zoekresultaten.

Een goed voorbeeld is klanttevredenheid, aangezien beoordelingen kunnen aantonen hoe tevreden uw klanten zijn met uw product of dienst. Veelgestelde vragen bieden ook snelle antwoorden op veelgestelde vragen die mensen vaak hebben.

Google Docs kan daarentegen al kleurcodes geven en ook emoticons aanbieden om uw eigen persoonlijke stijl naar voren te brengen.

2. Technisch moet de site goed werken

Om een website te hebben die goed vindbaar is, moet je ook de vormgeving van de site feilloos onderhouden. Als je een ontwerper kunt vinden die beide goed kan, zal je ontwerp gedijen en populair zijn op internet. Een mooie website met technische problemen staat niet gelijk aan succes en kun je het beste vermijden.

Het is daarom belangrijk om tijdens de ontwerpfase van een nieuwe website contact op te nemen met een SEO specialist. Hier zijn enkele van de meest voorkomende problemen in de praktijk:

  • EÉN ONDERWERP (ZOEKOWOORD) PER PAGINA (URL)

Onepagers zijn een favoriet voorbeeld, waarbij alle inhoud op de website op één gemakkelijk leesbare pagina te vinden is. Pagina’s zijn doorgaans goed georganiseerd en u hebt toegang tot subsecties of andere pagina’s met koppen. Met Onepage-sites kunt u ook het overzicht over uw project behouden, omdat ze visueel aantrekkelijk en nauwkeurig zijn.

Een zeer belangrijke regel voor SEO staat bekend als het ‘één pagina per onderwerp’-principe en het speelt een cruciale rol in wat u probeert te doen. De beste manier om waardevolle inhoud te creëren, is door alle waardevolle informatie over een specifiek onderwerp op één pagina te verzamelen.

Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat het plaatsen van een enkel element op elke pagina van uw site een geweldige manier is om gefocust te blijven.

Bezoekers kunnen beter op één pagina terecht komen als deze specifiek laat zien waar uw product over gaat. Dit maakt het voor gebruikers duidelijk dat ze op de juiste plek zijn en dienovereenkomstig kunnen browsen zonder zich verloren te voelen. Als een site correct gestructureerd en visueel aantrekkelijk is, heeft deze beide functionele aspecten die goed samenwerken.

  • gebruik van CANONICAL URLS

Een goede tip voor uw website gaat over de canonieke URL. Hoewel dit vaak standaard is ingesteld in nieuwere webpublicatiesystemen, worden er vaak geen wijzigingen aangebracht en wordt het over het hoofd gezien.

De validatie van unieke inhoud op elke pagina is belangrijk voor Google om aan te tonen dat uw site afzonderlijke pagina’s met inhoud heeft. Het is vooral belangrijk voor e-commercesites om na te denken over canonieke regels, zodat je SEO-webdesign rekening kan houden met de canonieke regels.

 

  • Goede AFBEELDINGEN

Zoekmachine optimalisatie is belangrijk voor elke website. Een “verborgen” factor die vaak over het hoofd wordt gezien, zijn afbeeldingen. Kies een goede bestandsnaam, geef de afbeelding een alt-attribuut en upload hem!

Is uw site correct ingesteld voor SEO? Als dat het geval is, moet u ervoor zorgen dat uw afbeeldingen doorzoekbaar zijn en gemakkelijk te vinden zijn door Google. Dit zorgt ervoor dat webcrawlers de waarde in uw foto’s kunnen zien.

  • VAGE OF NIET OPTIMALE META-TAGS

Een van de eerste elementen van uw website die door zoekmachines worden gelezen, zijn uw metatags. Zorg ervoor dat deze zijn ingevuld met nuttige inhoud en beschrijvende tekst om uw site hoger te laten scoren in de SERP.

De website is aantrekkelijk, maar volgt geen SEO-richtlijnen. De enige echte oplossing hier is om alle SEO-richtlijnen te gehoorzamen, omdat het erg belangrijk is voor het verkrijgen van een goede positie in de zoekmachine.

  • GOEDE SNELHEID WEBSITE

Het ligt misschien voor de hand, maar het wordt steeds belangrijker om een website te hebben die niet langzaam laadt. Een langzaam ladende site kan de UX van je website verpesten, dus bespreek dit indien nodig met je webontwikkelaar of ontwerper.

Een nieuwe site: denk aan de SEO

Er is meer dan één obstakel bij de overgang naar nieuwe websites. Ook zien we vaak dat het oude domein er niet bij zit wat vanuit SEO oogpunt zonde kan zijn.

Daarmee doe je alle investering en moeite die je in het verleden hebt gedaan teniet. Zo gebeurt SEO is gebaseerd op URL-links, niet op de inhoud zelf. Dit betekent dat wanneer u een pagina of de inhoud ervan naar een ander domein verplaatst, u de SEO van dat nieuwe domein opbouwt. In de meeste gevallen is dit niet iets om je zorgen over te maken, maar het is de moeite waard om je hiervan bewust te zijn.

Dat klinkt een beetje vergezocht, maar er is een gemakkelijke manier om te begrijpen wat er aan de hand is: Google volgt hyperlinks van de ene webpagina naar de andere.

U moet de hulp inroepen van een SEO-expert om ervoor te zorgen dat uw oude site correct wordt geïndexeerd en gerangschikt in de zoekresultaten, zodat u nog steeds gevonden kunt worden wanneer deze doorverwijst naar uw nieuwe domein (in het geval van een compleet nieuwe website) .

3. WEBDESIGN met SEO voor meer omzet

Conversie-optimalisatie is een vorm van SEO die u helpt het aantal leads en verkopen dat u genereert te vergroten.

Zodra je SEO op orde hebt, is het tijd om je klanten te laten converteren. Conversie-optimalisatie gaat vaak over site-ontwerp en website-technische zaken. Door aan deze twee aspecten te werken, kunnen uw bezoekers gemakkelijker vinden wat ze nodig hebben en is de kans groter dat ze een aankoop doen.

 

Meer conversies met goede SEO en goed ontwerp

U wilt weten hoe u bezoekers betrokken kunt houden wanneer ze op uw site terechtkomen. Nadat ze op een goed geoptimaliseerde bestemmingspagina (SEO) zijn beland, wilt u ze precies laten zien wat vervolgens het meest relevant is. Uw bestemmingspagina zou die dingen al klaar moeten hebben.

Je hebt een ervaring voor je kijkers ontworpen door call-to-action-elementen en andere wijzigingen aan je website toe te voegen; dit stuurt een signaal naar zoekmachines, wat betekent dat ze je hoger rangschikken.

De website is waardevol voor de bezoeker, wat tot uiting komt in statistieken zoals het bouncepercentage, de tijd op de site of het aantal pagina’s per bezoek.

Volgens UX-experts heb je door de juiste hiërarchie van pagina’s op je site een grotere kans om prospects om te zetten in klanten. Lees hier meer over dit (meestal technische) aspect van UX en SEO.

CS Webdesign: design en SEO

Voor een succesvolle SEO en webdesign is het belangrijk dat beide specialismen elkaar kunnen aanvullen. Dit kunnen wij aanbieden.

Een van de belangrijkste aspecten in digitale marketing heeft te maken met SEO. Een fantastische manier om tijd te besparen en ervoor te zorgen dat uw volledige marketingstrategie is overwogen, is door een SEO-specialist in te schakelen terwijl u met uw webdesigner werkt.

Hier kan uw partner evenveel tijd in marketing steken, waardoor er geen onverwachte kosten zijn als er gespecialieerd moet worden. Stel ze gewoon in om met elkaar te praten of zorg ervoor dat jullie twee ‘afwisselen’ met elkaar, zoals je marktplaats of webgebaseerde marketing.

SEO WEBDESIGN VOOR EEN NIEUWE WEBSITE

Start je net met je website of webshop en ben je op zoek naar gerenommeerde marketingdiensten?

Voorzie je partij van bovenstaande en zorg ervoor dat zowel design als SEO erop gericht zijn om relevant verkeer naar je website te krijgen. Zo heb je een perfecte lancering.